El rebut de la taxa de recollida de residus s'apujarà a partir del 2026
La taxa del rebut de la recollida de residus s'apujarà a partir del 2026. Així s'ha aprovat en el ple de l'Ajuntament de Sant Jaume dels Domenys celebrat aquest dilluns.
Segons una normativa de la Unió Europea la taxa ha de cobrir el cost total de la gestió de recollida, transport i tractament de residus. A Sant Jaume dels Domenys fa més de 10 anys que no s'actualitza i per altra banda, els costos de gestió s'han anat increment. Ara, degut a l'obligació de complir el que disposa la Llei europea sobre dèficit 0 del servei de recollida de residus, s’ha hagut d’actualitzar la taxa per aconseguir-ho i, a l’hora, treballar per minimitzar l’impacte en les famílies del municipi.
En els habitatges l’increment serà de 23,55 € cadascun dels 2 rebuts, el que anualment serà un total de taxa de 206,10 €, un increment total del 29,62% respecte la taxa actual que es de 159 €/any. Els habitatges d’ús turístic (HUT) és on l’increment serà major. Aquesta taxa actualment té el mateix import que un habitatge quotidià i amb les noves taxes el que s’ha fet és augmentar de forma significativa la taxa en aquest tipus d’allotjaments, la qual s’incrementarà en 388,81 €, passant la quota anual dels 159 € actuals als 547,81 € per a l’any 2026, d’aquesta manera aquests establiments amb guanys econòmics aportaran més que un habitatge familiar. La resta de subjectes passius, com són les empreses, bars o restaurants, pujaran un 33,3% l’any 2026 respecte el rebut que tenen actualment. Els habitatges on hi hagi empadronades una o dues persones majors de 65 anys, la quota s’incrementarà un 33,3% passant de pagar els 130 € anuals actuals als 173,33 € l’any 2026.
L'increment va quedar aprovat per 7 vots a favor per part de l'equip de govern i 4 vots en contra d'Esquerra Republicana de Catalunya.

